Jana Ondráčková Pravidla pro překonávání překážek

Pravidla pro překonávání překážek

Sníme, plánujeme, pracujeme na tom, abychom si svoje sny splnili. Můžeme si dělat jakékoliv plány a mít úžasné cíle, ale někdy se může přihodit něco, co naše plány rozmetá na tisíc kousků. A my pak pracně musíme ty kousky lepit zase dohromady. Většinou je to chvíle, kdy svoje plány musíme přehodnotit. Nebo dokonce musíme  přehodnotit celý svůj život.

A někdy to nemusí být tak zásadní, jen stojíme před překážkou a potřebujeme se s ní nějak

vypořádat. Nebo jsme po cestě ke svému snu spadli do jámy a potřebujeme se z ní vyhrabat ven.

Ve všech případech to bývá období nelehké, a člověk má co dělat, aby ho ustál a pokračoval dál. Mně v takové chvíli pomáhá, když si představím, kolika různými zkouškami jsem už v životě prošla, jak jsem je zvládla, jak mi tyto zkušenosti pomohly v dalším životě a že i v tomto případě to bude určitě stejně. A právě proto, že mám zkoušky a překážky různého druhu za sebou, nabízím malý návod na jejich zdolání.

Pravidla pro překonávání překážek

Pravidlo 1: Snažit se zachovávat svoje každodenní zvyky.

Pravidlo 2: Dobře jíst (a nezapíjet problém alkoholem, nezajídat čokoládou atp.).

Pravidlo 3: Nepřestávat pravidelně cvičit ( i když je to to poslední, na co máme právě náladu).

Pravidlo 4: Chodit ven (i když se nám chce tak málo, jako cvičit).

Pravidlo 5: Těšit se z malých věcí (když věci „velké“ zrovna nejsou v pořádku).

Pravidlo 6: Každý den si najít alespoň jednu věc, za kterou jsme ten den vděční vděčni.

Pravidlo 7: Neschovávat se před lidmi nebo opačně nepřebíjet aktuální stav bezduchou společností.

Pravidlo 8: Nebát se mluvit o tom, co řeším, s lidmi, kterým důvěřuji.

Pravidlo 9: Nedělat, že je všechno v pořádku, když to v pořádku není.

Pravidlo 10: Přijmout zkoušku, takovou, jaká je.

Pravidlo 11: Dovolit si prožít svoje pocity a nepotlačovat je.

Pravidlo 12: Neutápět se v pocitech lítosti sám nad sebou.

Pravidlo 13: Odpustit lidem, o kterých máme pocit, že nám ublížili.

Pravidlo 14: Odpustit sám sobě.

Někdy jsme schopní zkouškou projít téměř bezbolestně a rychle, některé věci potřebují více času a zanechávají v nás šrámy. Proto je odpuštění moc důležité, většinou bývá až na konci procesu procházeni zkouškou. Ne vždy to jde tak snadno, jak snadno se o tom píše (tedy – skoro nikdy to nejde tak snadno…).

Ale když se člověku odpustit podaří (ostatním i sobě), je to obrovská úleva. Člověk se cítí lehce a svobodně a je schopen pokračovat dál.

V této fázi je naše cesta většinou méně či více jiná, než byla v době “ před“. Je to v pořádku. Život je změna.

Může se nám také stát, že se nám cesta ztrácí v mlze a nevíme, kam jít. Dobrá zpráva je, že jsme schopní mlhou projít a zase uvidíme, kam jdeme a proč, a zase nám začne svítit slunce na cestu.

Přeji Vám, ať zdárně zdoláte všechno, co se Vám postaví do cesty.

Jana Ondráčková
Jsem certifikovaná trenérka paměti a pomáhám lidem mít lepší paměť pro lepší život.